جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در یادواره ۸۵ شهید شهر بسطام گفت: شهدا، برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن است و زنده نگه‌داشتن این فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، در سی و چهارمین یادواره ۸۵ شهید شهر بسطام شهرستان شاهرود در صحن امامزاده محمد (ع) این شهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، با اشاره به یادواره شهدای شهر بسطام و شهیدپرور بودن این منطقه و تجلیل از مردم این دیار در ایثارگری، با بیان علت برگزاری یادواره شهدا و رمز و راز مجالس شهدا، اظهار کرد: عده‌ای مطرح کردند در جامعه که چرا این‌قدر شهید و شهادت و جنگ را در جامعه بیان می‌کنید و خرده می‌گیرند و ما عرض می‌کنیم تا همیشه.

وی با بیان علت این امر، گفت: اول اینکه خدا از ما سبقت گرفته در تکریم شهدا و خداوند یادواره و تکریم شهدا را در جای‌جای قرآن تأکید دارد و خدا بیان می‌کند شهدا زنده‌اند و تجلیل کرده و نزد خدا روزی می‌خورند و ما هم باید از شهدا تجلیل کنیم.

دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه تا قیامت شهدا مورد تجلیل خداوند هستند، افزود: پیامبر اسلام هم فرموده است که بالاترین خوبی‌ها شهادت در راه خداست و از آن بالاتر نیست و خرده ندارد برگزارکردن یادواره‌ها و از باب تبعیت از خدا و رسول خدا در سراسر کشور یادواره‌های شهدا برگزار می‌کنیم.

وی یا اشاره به فلسفه برگزاری یادواره شهدا، اظهار کرد: یادواره شهدا برگزاری می‌کنیم تا فرهنگ شهیدان را به نسلی که دوران دفاع مقدس را ندیدند منتقل کنیم که چرا رفتند و باروحیه اخلاص و فداکاری رفتند و این فرهنگ بالای شهیدان که مکتب است در این غوغای فرهنگ شبیخونی و مهاجم فرهنگی غرب، راه درست را نشان دهیم و نسخه را از شهیدان بگیریم.

وی با تاکید بر تداوم راه شهیدان، گفت: فرهنگ اخلاص برای خدا کار کردن یکی از خصوصیات شهدا بوده است و انتقال فرهنگ شهادت به جامعه بویژه نسل جوان مورد تاکید این یادواره هاست.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ما هنوز دشمن داریم، گفت: یک روز ما را تهدید نظامی و یک روز تهدید اقتصادی و دشمن همیشه در صدد انتقام گرفتن از اسلام و انقلاب و امام راحل و رهبر عزیز و فرزانه و تک تک ما و شماست که چرا همچنان بعد از چهل و پنج سال در میدان هستید.

وی افزود: این یادواره‌های شهدا، برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن است و زنده نگه‌داشتن این فرهنگ دینی است و البته دین داری مشقت دارد و امامان ما به راحتی زندگی نکردند و یا شهید شدند یا به زهر مسموم شدند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری یادواره شهدا را در میدان بودن تا آخرین قطره خون در دفاع از اسلام عنوان کرد و گفت: یادواره‌ها را برگزاری می‌کنیم تا غافل نشویم از دفاع مقدس و شرایط و وضعیت زمانه و ناهنجاری‌ها ما را غافل نکرده و ما بر سر پیمان خواهیم ماند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر برگزاری یادواره شهدا، تصریح کرد: غفلت چیز بدی است و ذهن ما را جای دیگری در عرصه فضای مجازی و مادیات مشغول می‌کند و دشمن ذهن نسل جوان را دچار جنگ شناختی می‌کند و هویت ملی ما را می‌گیرد و این یادواره شهدا مهم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و الگو بودن همه ائمه اطهار برای جامعه اسلامی، با تاکید بر تأثیرگذاری بر جامعه مانند ائمه اطهار، اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) در زندان بر روی زندانیان و زندان بانان اثرگذار بوده است و ما باید از ائمه اطهار الگو برداری کنیم.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب امام‌جمعه شهر بسطام خیرمقدم گفت و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل بر تداوم راه آنان تأکید کرد.

این یادواره شهدا به همت ستاد یادواره شهدا، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود، پایگاه‌های بسیج، شهرداری و شورای اسلامی شهر بسطام برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha